wspolnotastrzelnicza35.jun.pl Strona Główna wspolnotastrzelnicza35.jun.pl
Jun.pl - darmowe fora

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Lukipe
2017-05-01, 12:51
Piece - Ciepła woda / ogrzewanie
Autor Wiadomość
kasb

Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-04-30, 23:52   Piece - Ciepła woda / ogrzewanie

Zakładam osobny wątek do tematu.

Podjęte działa przeze mnie w tym temacie do tej pory:
*Skuteczne wyegzekwowanie od dewelopera podniesienie temperatury na piecach do 55 stopni - zgodnej z przepisami. Było to bardzo istotne, ponieważ gdy woda nie miała odpowiedniej temperatury kubiki ciepłej wody uciekały w zastraszającym tempie !
*Wymiana zaworów na piecach co skutkuje szybszym docieraniem ciepłej wody do mieszkań
*Założenie w budynku A na trzecim piętrze odpowietrzników na rurach co powinno rozwiązać problem zapowietrzania się kaloryferów w mieszkaniach. Z tego co wiem na budynku B też są założone.
*Zgłosiłam do spółdzielni problem konserwacji pieca i czyszczenia filtrów. Otrzymałam informację że do tej pory nie otrzymali od dewelopera instrukcji obsługi pieca ani żadnego szkolenia.
Obecnie obserwuje temperaturę ciepłej wody oraz czas w jakim dociera do mieszkania.
 
     
REKLAMA

Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 12
Wysłany: 2017-05-09, 17:44   

 
     
Ola

Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 12
Wysłany: 2017-05-09, 17:44   

Mam takie pytanie czy w dalszym ciągu na piecu utrzymuje się temperatura 55st? Mam wrażenie że po Pani interwencjach było okej, a na chwile obecną ktoś odpowiedzialny (spółdzielnia?) za monitorowanie tego po prostu olał sprawę...
Już nie wspomnę o tym, że SM "wylicza" koszty zużycia ciepłej wody i ogrzewania ponad 2 miesiące- to jakiś żart...
 
     
kasb

Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-05-09, 21:38   

Witam,
Niestety nikt z nas nie ma dostępu do pieca aby sprawdzić ustawioną na nim temperaturę. Jednak nie zaobserwowałam pogorszenia się sytuacji jeżeli chodzi o budynek A.

W którym budynku zaobserwowała Pani problem i na czym on dokladnie polega ?

Pozdrawiam
 
     
Ola

Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 12
Wysłany: 2017-05-10, 18:37   

Witam,
Problem polega na tym, że w dalszym ciągu długo trzeba czekać aż pojawi się w kranie ciepła woda. Ma to miejsce zarówno rano jak i wieczorem. Mowa tutaj o bud. 35.
 
     
kasb

Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-05-11, 08:41   

Pani Olu,

Ciepła woda do mieszkań krąży w obiegu, który jest w szachcie na każdym piętrze w klatce schodowej.

Proponuje sprawdzić:
1. Czy rury przy Pani liczniku na korytarzu są mocno ciepłe (chyba że Pani mieszkanie akurat ma licznik w mieszkaniu - tyczy się to mieszkań po prawej stronie od wejścia do klatki). W takim wypadku nie jestem pewna ale przy liczniku rura też powinna być ciepła.

2.Czas w jakim dociera ta ciepła woda. Temperatura ma być taka że nie powinna Pani móc wytrzymać długo z ręką pod taką wodą. Czas oczekiwania na ciepłą wodę uzależniony jest od odległości w jakiej ma Pani punkty czerpalne w mieszkaniu - są to kran w kuchni, bateria wannowa oraz bateria umywalkowa itp. Woda ciepła najszybciej dotrze tam gdzie ma najkrótszą drogę. Ja u siebie najdalej mam kran w kuchni gdzie oczekuje na właściwą ciepłą wodę około 15 sekund.Natomiast w łazience gdzie droga jest krótka wodę ciepłą mam dość szybko - kilka sekund. W mieszkaniu ciepła woda nie utrzymuje się bezpośrednio przy wylewce - musi mieć czas żeby dopłynąć. Ogólnie jest to normalne że na ciepłą wodę trzeba krótką chwilę zaczekać.

Może być też inny indywidualny problem u Pani w mieszkaniu. Jeżeli problem znacznie odbiega od przedstawionego przeze mnie opisu pewnie będzie Pani musiała zgłosić to deweloperowi.

Pozdrawiam
 
     
rasputin

Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 32
Wysłany: 2017-05-11, 09:11   

Problem z ciepłą wodą i ogrzewaniem wygląda na bardzo poważny. Z nieoficjalnych źródeł usłyszałem, że w naszych budynkach były lub są poważne błędy instalacyjne. Problem dotyczył niektórych liczników ciepła, które były lub miały być wymienione. Tak jak napisałem wcześniej jest to informacja nieoficjalna i nie musi być prawdziwa mimo, że pochodzi z dość wiarygodnego źródła. Jakieś problemy z nimi jednak są, o czym może świadczyć migający wykrzyknik na liczniku świadczący o jakimś błędzie. Niekoniecznie musi to byś zapowietrzenie instalacji tak jak informował mnie kiedyś przedstawiciel dewelopera.
Proponuję sprowadzenie zewnętrznej osoby, która sprawdziłaby ten komunikat o błędach (migający wykrzyknik) i zweryfikowała wykonanie instalacji pod kątem naszych problemów. Z tego co mi wiadomo to nasz Zarządca dysponuje takimi osobami.
 
     
Ola

Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 12
Wysłany: 2017-05-11, 17:41   

rasputin napisał/a:
Jakieś problemy z nimi jednak są, o czym może świadczyć migający wykrzyknik na liczniku świadczący o jakimś błędzie.


Właśnie na moim liczniku jest taki wykrzyknik, natomiast na licznikach sąsiadów go nie ma.
 
     
kasb

Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-05-11, 19:49   

Chcę uściślić że owe wykrzykniki tyczą się tylko i wyłącznie ogrzewania. Nie mają nic wspólnego z ciepla wodą w kranie. Na pewno trzeba to zgłosić i dowiedzieć się co sygnalizują
 
     
Anu$ 

Dołączyła: 30 Kwi 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-05-11, 20:35   

U mnie też pokazuje się wykrzyknik.
A czy ktoś wie jaka powinna być temperatura na grzejnikach? Sprawdzałam dzisiaj licznik pomiaru energii ogrzewania i pokazywał jakieś 24 stopnie...
I jak ustawiam w domu na termostacie na 3 to jest zimny;/
 
     
Łukasz.B 

Wiek: 36
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 4
Wysłany: 2017-05-12, 17:44   

Anu$ napisał/a:

A czy ktoś wie jaka powinna być temperatura na grzejnikach? Sprawdzałam dzisiaj licznik pomiaru energii ogrzewania i pokazywał jakieś 24 stopnie...
I jak ustawiam w domu na termostacie na 3 to jest zimny;/


Z tego co wiem, termostat przy kaloryferze reaguje na temperaturę pomieszczenia i stąd np. ustawiając termostat na 3 kaloryfer powinien dogrzać pomieszczenie do temp. ok. 22st. Jeśli temp w pomieszczeniu jest wyższa - kaloryfer będzie zimny (wówczas termostat działa prawidłowo). Jeśli u Ciebie temperatura w pomieszczeniu jest wyższa niż ok. 22st a termostat nie podaje ciepłej wody do kaloryfera, tzn że coś jest nie tak.
 
     
Gruby 

Wiek: 27
Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-05-16, 22:49   

5.1.6. Kody błędów
W czasie pracy poprawnej (kod błędów = 0) rejestr nie jest wyświetlany, pojawienie się błędu powoduje
miganie znaku (!) i wyświetlanie kodu błędów w menu danych podstawowych. Sygnalizowane są sytuacjen awaryjne układu pomiarowego, kody oznaczają:
• 2 – w ciągu 42 godzin brak impulsu z wodomierza i ∆T > 10 °C, oba parametry godziny i 10 °C) mogą być zmieniane przez użytkownika,
• 4 – uszkodzony czujnik temperatury powrotu lub temperatura spoza zakresu,
• 8 – uszkodzony czujnik temperatury zasilania lub temperatura spoza zakresu,
• 16 – zamienione czujniki temperatur lub ujemna różnica temperatur, sygnalizacja błędu następuje,
gdy |∆T| > 0.3°C, natomiast rejestracja błędu w danych archiwalnych następuje, gdy |∆T| > warto-
ści nieczułości różnicy temperatur,
• 32 – przekroczony maksymalny przepływ liczony jako średnia z okresu C1,
• 64 – wystąpił problem z zapisem pamięci flash – uszkodzona pamięć,
• 128 – napięcie baterii spadło poniżej wartości minimalnej (3.0 V, blokowany jest zapis danych archiwalnych do nieulotnej pamięci, w ciągu 60 dni lub po zakończeniu sezonu grzewczego, należy
wymienić baterię).

Kody mogą dodawać się - np. „Er 12” – obydwa czujniki są uszkodzone. Kasowanie błędów odbywa
się samoczynnie po ustąpieniu przyczyny, przy czym nawet jednokrotne wystąpienie błędu zostanie
zarejestrowane w danych archiwalnych. Zwiększenie licznika czasu pracy niepoprawnej następuje dopiero, gdy błąd trwa przez całą godzinę. Istnieje specjalne archiwum stanów pracy awaryjnej opisanew dalszej części instrukcji.

Cała instrukcja jakby ktoś potrzebował Link


19.07.2017

Dostałem resztę informacji o naszych ciepłomierzach:

• 1024 - zbyt mała różnica temperatur, błąd sygnalizowany, gdy średnia różnicy temperatur z okresu
cyklu 1 będzie poniżej ustawionego progu naliczania energii, nastawa fabryczna 2,7 st C (na życzenie
klienta możliwość ustawienia innego progu).
• 2048 - okresowe porównywanie CRC pamięci programu z zapisanym wzorcem , błąd sygnalizowany
w przypadku niezgodności
Kody błędów mogą się sumować - np. „Er 12” – obydwa czujniki są uszkodzone. Kasowanie błędów
odbywa się samoczynnie po ustąpieniu przyczyny, przy czym nawet jednokrotne wystąpienie błędu
zostanie zarejestrowane w danych archiwalnych. Zwiększenie licznika czasu pracy niepoprawnej następuje
dopiero, gdy błąd trwa przez całą godzinę. Istnieje specjalne archiwum stanów pracy awaryjnej
opisane w dalszej części instrukcji.
W sytuacji, gdy wykryty zostanie błąd polegający na uszkodzeniu zawartości rejestru zużycia ciepła, następuje
wczytywanie poprawnych danych do rejestrów z pamięci nieulotnej. W przypadku, gdy wczytanie
nie jest możliwe z powodu uszkodzenia pamięci nieulotnej lub w przypadku gdy napięcie baterii jest
zbyt niskie (poniżej 2,8V) wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat, ciepłomierz przestaje mierzyć.
Error
Lou BAt
uszkodzenie Flash za niskie napięcie baterii\

W przypadku występowania błędów: 2, 4, 8, 16, 1024, następuje brak naliczania energii.


16+1024=1040 - taki błąd będzie sie wyświetlał w okresie wyłączonego systemu grzewczego
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

| | Darmowe fora | Reklama
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14