Podjęte działa przeze mnie w tym temacie do tej pory:
*Skuteczne wyegzekwowanie od dewelopera podniesienie temperatury na piecach do 55 stopni - zgodnej z przepisami. Było to bardzo istotne, ponieważ gdy woda nie miała odpowiedniej temperatury kubiki ciepłej wody uciekały w zastraszającym tempie !
*Wymiana zaworów na piecach co skutkuje szybszym docieraniem ciepłej wody do mieszkań
*Założenie w budynku A na trzecim piętrze odpowietrzników na rurach co powinno rozwiązać problem zapowietrzania się kaloryferów w mieszkaniach. Z tego co wiem na budynku B też są założone.
*Zgłosiłam do spółdzielni problem konserwacji pieca i czyszczenia filtrów. Otrzymałam informację że do tej pory nie otrzymali od dewelopera instrukcji obsługi pieca ani żadnego szkolenia.
Obecnie obserwuje temperaturę ciepłej wody oraz czas w jakim dociera do mieszkania.
Mam takie pytanie czy w dalszym ciągu na piecu utrzymuje się temperatura 55st? Mam wrażenie że po Pani interwencjach było okej, a na chwile obecną ktoś odpowiedzialny (spółdzielnia?) za monitorowanie tego po prostu olał sprawę...
Już nie wspomnę o tym, że SM "wylicza" koszty zużycia ciepłej wody i ogrzewania ponad 2 miesiące- to jakiś żart...
Witam,
Niestety nikt z nas nie ma dostępu do pieca aby sprawdzić ustawioną na nim temperaturę. Jednak nie zaobserwowałam pogorszenia się sytuacji jeżeli chodzi o budynek A.
W którym budynku zaobserwowała Pani problem i na czym on dokladnie polega ?
Witam,
Problem polega na tym, że w dalszym ciągu długo trzeba czekać aż pojawi się w kranie ciepła woda. Ma to miejsce zarówno rano jak i wieczorem. Mowa tutaj o bud. 35.
Ciepła woda do mieszkań krąży w obiegu, który jest w szachcie na każdym piętrze w klatce schodowej.
Proponuje sprawdzić:
1. Czy rury przy Pani liczniku na korytarzu są mocno ciepłe (chyba że Pani mieszkanie akurat ma licznik w mieszkaniu - tyczy się to mieszkań po prawej stronie od wejścia do klatki). W takim wypadku nie jestem pewna ale przy liczniku rura też powinna być ciepła.
2.Czas w jakim dociera ta ciepła woda. Temperatura ma być taka że nie powinna Pani móc wytrzymać długo z ręką pod taką wodą. Czas oczekiwania na ciepłą wodę uzależniony jest od odległości w jakiej ma Pani punkty czerpalne w mieszkaniu - są to kran w kuchni, bateria wannowa oraz bateria umywalkowa itp. Woda ciepła najszybciej dotrze tam gdzie ma najkrótszą drogę. Ja u siebie najdalej mam kran w kuchni gdzie oczekuje na właściwą ciepłą wodę około 15 sekund.Natomiast w łazience gdzie droga jest krótka wodę ciepłą mam dość szybko - kilka sekund. W mieszkaniu ciepła woda nie utrzymuje się bezpośrednio przy wylewce - musi mieć czas żeby dopłynąć. Ogólnie jest to normalne że na ciepłą wodę trzeba krótką chwilę zaczekać.
Może być też inny indywidualny problem u Pani w mieszkaniu. Jeżeli problem znacznie odbiega od przedstawionego przeze mnie opisu pewnie będzie Pani musiała zgłosić to deweloperowi.
Problem z ciepłą wodą i ogrzewaniem wygląda na bardzo poważny. Z nieoficjalnych źródeł usłyszałem, że w naszych budynkach były lub są poważne błędy instalacyjne. Problem dotyczył niektórych liczników ciepła, które były lub miały być wymienione. Tak jak napisałem wcześniej jest to informacja nieoficjalna i nie musi być prawdziwa mimo, że pochodzi z dość wiarygodnego źródła. Jakieś problemy z nimi jednak są, o czym może świadczyć migający wykrzyknik na liczniku świadczący o jakimś błędzie. Niekoniecznie musi to byś zapowietrzenie instalacji tak jak informował mnie kiedyś przedstawiciel dewelopera.
Proponuję sprowadzenie zewnętrznej osoby, która sprawdziłaby ten komunikat o błędach (migający wykrzyknik) i zweryfikowała wykonanie instalacji pod kątem naszych problemów. Z tego co mi wiadomo to nasz Zarządca dysponuje takimi osobami.
Chcę uściślić że owe wykrzykniki tyczą się tylko i wyłącznie ogrzewania. Nie mają nic wspólnego z ciepla wodą w kranie. Na pewno trzeba to zgłosić i dowiedzieć się co sygnalizują
U mnie też pokazuje się wykrzyknik.
A czy ktoś wie jaka powinna być temperatura na grzejnikach? Sprawdzałam dzisiaj licznik pomiaru energii ogrzewania i pokazywał jakieś 24 stopnie...
I jak ustawiam w domu na termostacie na 3 to jest zimny;/
A czy ktoś wie jaka powinna być temperatura na grzejnikach? Sprawdzałam dzisiaj licznik pomiaru energii ogrzewania i pokazywał jakieś 24 stopnie...
I jak ustawiam w domu na termostacie na 3 to jest zimny;/
Z tego co wiem, termostat przy kaloryferze reaguje na temperaturę pomieszczenia i stąd np. ustawiając termostat na 3 kaloryfer powinien dogrzać pomieszczenie do temp. ok. 22st. Jeśli temp w pomieszczeniu jest wyższa - kaloryfer będzie zimny (wówczas termostat działa prawidłowo). Jeśli u Ciebie temperatura w pomieszczeniu jest wyższa niż ok. 22st a termostat nie podaje ciepłej wody do kaloryfera, tzn że coś jest nie tak.
5.1.6. Kody błędów
W czasie pracy poprawnej (kod błędów = 0) rejestr nie jest wyświetlany, pojawienie się błędu powoduje
miganie znaku (!) i wyświetlanie kodu błędów w menu danych podstawowych. Sygnalizowane są sytuacjen awaryjne układu pomiarowego, kody oznaczają:
• 2 – w ciągu 42 godzin brak impulsu z wodomierza i ∆T > 10 °C, oba parametry godziny i 10 °C) mogą być zmieniane przez użytkownika,
• 4 – uszkodzony czujnik temperatury powrotu lub temperatura spoza zakresu,
• 8 – uszkodzony czujnik temperatury zasilania lub temperatura spoza zakresu,
• 16 – zamienione czujniki temperatur lub ujemna różnica temperatur, sygnalizacja błędu następuje,
gdy |∆T| > 0.3°C, natomiast rejestracja błędu w danych archiwalnych następuje, gdy |∆T| > warto-
ści nieczułości różnicy temperatur,
• 32 – przekroczony maksymalny przepływ liczony jako średnia z okresu C1,
• 64 – wystąpił problem z zapisem pamięci flash – uszkodzona pamięć,
• 128 – napięcie baterii spadło poniżej wartości minimalnej (3.0 V, blokowany jest zapis danych archiwalnych do nieulotnej pamięci, w ciągu 60 dni lub po zakończeniu sezonu grzewczego, należy
wymienić baterię).
Kody mogą dodawać się - np. „Er 12” – obydwa czujniki są uszkodzone. Kasowanie błędów odbywa
się samoczynnie po ustąpieniu przyczyny, przy czym nawet jednokrotne wystąpienie błędu zostanie
zarejestrowane w danych archiwalnych. Zwiększenie licznika czasu pracy niepoprawnej następuje dopiero, gdy błąd trwa przez całą godzinę. Istnieje specjalne archiwum stanów pracy awaryjnej opisanew dalszej części instrukcji.
Dostałem resztę informacji o naszych ciepłomierzach:
• 1024 - zbyt mała różnica temperatur, błąd sygnalizowany, gdy średnia różnicy temperatur z okresu
cyklu 1 będzie poniżej ustawionego progu naliczania energii, nastawa fabryczna 2,7 st C (na życzenie
klienta możliwość ustawienia innego progu).
• 2048 - okresowe porównywanie CRC pamięci programu z zapisanym wzorcem , błąd sygnalizowany
w przypadku niezgodności
Kody błędów mogą się sumować - np. „Er 12” – obydwa czujniki są uszkodzone. Kasowanie błędów
odbywa się samoczynnie po ustąpieniu przyczyny, przy czym nawet jednokrotne wystąpienie błędu
zostanie zarejestrowane w danych archiwalnych. Zwiększenie licznika czasu pracy niepoprawnej następuje
dopiero, gdy błąd trwa przez całą godzinę. Istnieje specjalne archiwum stanów pracy awaryjnej
opisane w dalszej części instrukcji.
W sytuacji, gdy wykryty zostanie błąd polegający na uszkodzeniu zawartości rejestru zużycia ciepła, następuje
wczytywanie poprawnych danych do rejestrów z pamięci nieulotnej. W przypadku, gdy wczytanie
nie jest możliwe z powodu uszkodzenia pamięci nieulotnej lub w przypadku gdy napięcie baterii jest
zbyt niskie (poniżej 2,8V) wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat, ciepłomierz przestaje mierzyć.
Error
Lou BAt
uszkodzenie Flash za niskie napięcie baterii\
W przypadku występowania błędów: 2, 4, 8, 16, 1024, następuje brak naliczania energii.
16+1024=1040 - taki błąd będzie sie wyświetlał w okresie wyłączonego systemu grzewczego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach