Witamy Gość |
Obecny czas to 2024-05-15, 16:37 |
|
Statystyki |
Nasi użytkownicy napisali 464 postów, 69 tematów
|
Mamy 41 zarejestrowanych użytkowników
|
Ostatnio zarejestrowana osoba: adam33334
|
Kto jest na Forum |
Przez ostatnie 24 godziny byli na forum: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 575 Gości |
Z zarejestrowanych: Brak
|
Użytkowników w ostatniej godzinie:50 |
[ Kto jest na Forum ] |
Na Forum jest 5 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 5 Gości Zarejestrowani Użytkownicy: Brak Najwięcej użytkowników 32 było obecnych 2020-05-04, 17:07 |
Własne menu |
jakaś treść, lub treść i html |
|
|
Tytuł newsów lub strony |
Dowolna tresc opisująca portal, strone, forum ... |
Ciepłomierze i wodomierze |
Autor: tnt1200 @ 2017-10-13, 10:53 |
Kolejnym tematem który musimy rozwiązać jest wadliwe zamontowanie i naliczanie opłat przez ciepłomierze oraz kwestia legalizacji/ważności liczników wody.
Po kontroli przeprowadzonej w ostatnim czasie, okazało się że ciepłomierze do każdego mieszkania zostały zainstalowane na wlocie a nie na wylocie doprowadzeń wody do ogrzewania mieszkań. Jest to ewidentny błąd, którego konsekwencje ciężko ocenić - jedno jest pewne, dotychczasowe wskazania nie są takie jak powinny.
Kolejna kwestia to wodomierze - w niektórych przypadkach zamontowano nam stare gnioty (część z nich jest nawet już po terminie legalizacji).
Omega jak zwykle chce rozwiązać problem po kosztach, czyli odesłać obecne liczniki do przeprogramowania (ponoć jest to możliwe - tak twierdzą), zamiast przerobić instalacje tak aby było to zgodne ze sztuką.
Ponadto chcą wymienić/zalegalizować stare którym skończyła się legalizacja/lub nastąpi to w najbliższym czasie.
Zarząd wspólnie stara się sprawdzić czy rozwiązanie polegające na przeprogramowaniu jest realne/nie spowoduje ono dodatkowych problemów/kosztów w przyszłości.
Oczywiście pojawia się przy tym pytanie - kto pokryje koszty dotychczasowych błędnych wskazań?
Omega zobowiązała się do załatwienia sprawy do 15 października ale jak zwykle nie zrealizowała tego w terminie i tak jak każdy by tego oczekiwał - przeróbka sieci, montaż nowych liczników ciepła, montaż nowych (nieregenerowanych) wodomierzy z legalizacją co najmniej na 5 lat od daty zakończenia budowy czyli do 2021.
W najbliższy wtorek spotykamy się z Zarządcą. Wystosował on pismo do Omegi/wykonawcy sieci ze stosowną informacją oraz prośbą o stawienie się i omówienie tematu.
Na koniec przytoczę ostatni fragment odpowiedzi na nasze pismo z wezwaniem do usunięcia usterek:
,,W związku ze zgłaszanym problemem działania ciepłomierzy ( migający czujnik
oznaczający występowanie błędu) po konsultacji z serwisantem informujemy, że błąd który
może pokazywać się w tej chwili oznacza zbyt małą różnicę temperatur między czujnikami
na powrocie i zasilaniu instalacji centralnego ogrzewania. Jest to normalne podczas okresu,
kiedy wyłączony jest system ogrzewania. W takim wypadku następuje brak naliczania
energii. Jeśli błąd nie zniknie lub nie zmieni się, gdy okres grzewczy się rozpocznie,
wówczas skorzystamy z pomocy autoryzowanego serwisu ciepłomierzy firmy APATOR,
aby naprawić ewentualną usterkę licznika ciepła w ramach gwarancji udzielanej przez
producenta tych urządzeń.''
Po prostu ręce opadają.
Co sądzicie na ten temat? Niestety po raz kolejny okazało się, że w niczym nie można ufać i wierzyć Wykonawcy.
|
Komentarze: 13 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz) |
|
|
Dzisiaj |
Czas: 16:37 15 5 2024 Do końca roku zostało 231 dni. |
Imieniny obchodzą: Atanazy, Afanazy, Berta, Cecyliusz, Czcibora, Dionizja, Izydor, Jan, Nadzieja, Ruprecht, Strzeżysław, Zofia |
Nikt nie ma dziś urodzin. |
Nikt nie ma urodzin przez następne 7 dni |
Kto jest na czacie |
Na czacie jest 0 użytkowników [
Zaloguj się by wejść na czat ] |
|
|